"לפני שה' משפיע טוב על האדם – הוא שולח לו ניסיון"

מערכת האתר 1 Comment on "לפני שה' משפיע טוב על האדם – הוא שולח לו ניסיון"

כמידי שבוע מוסר הרב שמואל רבינוביץ' – רב הכותל והמקומות הקדושים. שיחה על פרשת השבוע | השבוע הסביר הרב מדוע הקב"ה היה צריך להביא נגעים בבתי ישראל כדי שימצאו מטמוניות ולא שלח להם ישר ללא הנגע בבית | צפו

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כמידי שבוע מוסר הרב שמואל רבינוביץ' – רב הכותל והמקומות הקדושים שיחה מצולמת לפרשת השבוע. הרב הסביר בשיחה את ענין נגעי בתים המובא בפרשה.

הרב פתח את השיחה: "פרשת מצורע שנקרא השבוע עוסקת גם היא כמו הפרשה הקודמת בנגעים ודיני טומאה וטהרה. בפרשה השבוע התורה מבארת את הדין של נגעי בתים. הדין הוא, שאם יש נגע בבית צריך לצאת מהבית ולהסגיר אותו, אם הנגע חולף אפשר לחזור, ואם הוא נשאר צריך להרוס את הבית" פתח הרב.

"חכמים אומרים על נגעי בתים" המשיך הרב: "שזה היה דבר טוב לעם ישראל מכיוון שהאמוריים שגרו בארץ ישראל הטמינו זהב ומטמוניות בקירות הבתים ועם ישראל לא ידע עליהם, ובעקבות הריסת הבית הם גילו אותם" הסביר הרב.

הרב שאל: "נשאלת השאלה, אם הקב"ה רוצה להשפיע טוב לעם ישראל, למה זה צריך להיות בדרך כזו? שקודם צריך לגלות נגע ואז להרוס את הבית ורק אחר כך למצוא מטמון, וכי אין הקב"ה יכול להמציא לאדם מטמון ללא כל התהליך הזה?" שאל הרב.

מהתשובה ניתן ללמוד יסוד גדול וחיזוק באמונה בחיים, צפו בסרטון המלא:



1 תגובות

מיין תגובות